Mosóczi László sajtótájékoztatón számolt be arról, hogy az utakkal kapcsolatos fejlesztésekre 2024-ig 3200 milliárd forint jut, az összeg több mint felét a magyar gazdaság lendületes bővülésének köszönhetően hazai forrásból finanszírozzák. E fejlesztések, ezer kilométernyi új út megépítését teszik lehetővé.
 
Hozzátette: a kormány célkitűzése, hogy 2023-ig a megyeszékhelyek, megyei jogú városok, kiemelt ipari parkok rendelkezzenek gyorsforgalmi bekötéssel.
 
A kormány stratégiai célja az M6-os autópálya Bóly és az országhatár közötti szakaszának megépítése. Az európai uniós társfinanszírozással, Villány bekötésével megvalósuló beruházás építési engedéllyel és kivitelezési tervekkel rendelkezik, jelenleg már az ingatlanszerzések, kisajátítások zajlanak, s hamarosan kiírják a kivitelezési közbeszerzési eljárást is - mondta.
 
Kijelentette: magyar részről 2022 végéig megépíthető a szakasz, de "csak úgy lehet azt értelmesen üzembe helyezni", ha Horvátország is megépíti a folytatását a határ túloldalán. Ezzel kapcsolatban megjegyezte: az eszéki Dráva-híd készen van, az Eszék-Pélmonostor-országhatár szakasz bizonyos részeinek még a tervezése sem tudott elindulni Horvátországban.
 
A Pécs-Szigetvár-Barcs között tervezett M60-as gyorsforgalmi út tervezése megkezdődött, a kivitelezésről pedig az engedélyek és tervek birtokában 2021-ben hozhat döntést a kormányzat. A munka várhatóan a Pécs-Szigetvár szakasszal kezdődik, azt követi a Szigetvár és Barcs közötti rész.
 
Mosóczi László tájékoztatása szerint zajlik a 67-es gyorsforgalmi út Kaposvár-Szigetvár-Zaláta közötti szakaszának és az M9-es gyorsforgalmi út előkészítése is. Utóbbi kapcsán elmondta: az magában foglal majd egy mohácsi Duna-hidat, amelynek tervezési munkálatai zajlanak.
 
A tervezett M9-es úttal kapcsolatban Mosóczi László megjegyezte: az már a meglévő autópálya-szakaszok összeköttetését szolgálja, egyúttal lehetőséget biztosít a szomszédos országok úthálózataival való kapcsolatra is. Aláhúzta: az ország nyugati részén is zajlanak az M9-es előkészítő munkálatai, az M76-os út pedig kivitelezés alatt van.
 
Az M7-es és M5-ös autópálya összeköttetését szolgáló M8-as és a Komárom-Székesfehérvár-Sárbogárd közötti gyorsforgalmi út előkészítése szintén zajlik, ahogy a Kecskemét és Békéscsaba között tervezett M44-es út is fontos része lesz a közútfejlesztési intézkedéseknek; az M44-es Tiszakürt és Kondoros közötti 64 kilométeres szakaszát pedig a jövő héten adják át - közölte az államtitkár.
 
Az alsóbb rendű utak kapcsán felidézte: a 31 ezer kilométernyi úthálózat több mint ötödét felújították már 2010-től 5000 milliárd forint értékben, a munka folytatódik többi között a Magyar Falu Program keretében.
 
A karbantartási, fenntartási feladatokról elmondta, míg négy éve a Magyar Közút Nonprofit Zrt. 50-60 milliárd forintot költött üzemeltetésre, addig manapság évi 90 milliárdot, ez pedig látszik az utak jobb állapotán is.
 
A vasúti fejlesztések közül kiemelte a Kelenföld-Pusztaszabolcs vonal teljes átépítését, amelynek eredményeként 2020 végére 120-160 kilométeres sebességgel közlekedhetnek itt a vonatok, így a Pécs és Budapest közötti IC-k menetideje pedig akár húsz perccel is rövidülhet.
 
Mosóczi László távlati célnak nevezte, a déli vasút kiépítését a Debrecen-Nagyvárad-Nagyszalonta-Gyula-Békéscsaba-Hódmezővásárhely-Szeged-Szabadka-Baja-Bátaszék-Mohács-Pécs útvonalon, e tervvel kormánybiztos foglalkozik, húzta alá.